مقالات

جراحی بینی ترمیمی

یک حقیقت ناخوشایند درباره جراحی های پلاستیک صورت این است که گاهی بیماران از نتیجه زیبایی نهایی یک روند گزینشی، راضی نیستد. جراحی بینی نیز از این امر مستثنی نیست. یک جراح بینی بی تجربه، که از تکنیک های منسوخ شده استفاده کرده و فاقد صلاحیت های مربوط به برقراری تعاملات بیمار- پزشک می باشد، نتیجه رینوپلاستی را تحت تاثیر منفی قرار داده و نهایتاً جراحی بینی ترمیمی را الزامی می نماید. برای اطلاع از نکات مفید در مورد این پروسیجر ، با دکتر حیدری بهترین جراح بینی ترمیمی در تهران همراه باشید.

 

 

وقتی رینوپلاستی تنها با هدف خلق هارمونی صورت از طریق اصلاح اندازه و شکل بینی، انجام شود، ممکن است الگوی جریان هوا در مجاری بینی را مختل کند. در حالت برعکس نیز، تمرکز مطلق بر روی بهبود تنفس، می تواند بر روی شکل ظاهری بینی تاثیر بگذارد. به دلیل پیچیدگی ساختار بینی، گاهی نتایج نامطلوبی ایجاد می شود.

جراحی بینی ترمیمی معمولاً در حدود یک سال بعد از جراحی اولیه انجام می شود و بعنوان یک روند جراحی ثانویه، به دلیل افزایش سطح دشواری روند، در مقایسه با جراحی اولیه، هزینه بیشتری دارد.

طبق برآوردهای انجام شده، تقریبا 10 تا 15 درصد بیمارانی که تحت جراحی زیبایی بینی قرار می گیرند، در خصوص عمل ترمیمی، اعلام درخواست می نمایند. باید خاطر نشان کنیم که تنها یک جراح صاحب تجربه در زمینه عمل بینی ترمیمی در تهران می تواند نتایج جذابی را از اجرای روند، خلق نماید.

جراحی بینی ترمیمی، چه زمان راه حلی کارساز می باشد؟

در طول هر روند زیبایی صورت، بیمار با محدودیت های جراحی روبرو می شود. آناتومی صورت و بینی و تناسب آنها با یکدیگر، یکی از پارامترهایی است که باید مد نظر قرار گیرد.به دلیل طولانی بودن فرایند بهبود بعد از رینوپلاستی ،  بیمار باید در انتخاب بهترین جراح بینی ترمیمی در تهران چنان دقتی را به کار بندد که حتی المقدور، نیاز به انجام عمل ثانویه بینی ، ایجاد نشود. گذشته از همه اینها، عمل بینی ترمیمی ، بهترین گزینه برای بیمارانی است که نتایج زیبایی و عملکردی خلق شده از راینوپلاستی اولیه در آنها، در طیف رضایت بخشی قرار نداشته باشد.

مشکلات قابل درمان با جراحی بینی ترمیمی

هرچند مورد مربوط به هر بیمار، متفاوت است، ولی در یک بیان کلی، عمل ترمیمی بینی یا جراحی رویژن ثانویه، می تواند شکل، انداره، و عملکرد بینی را تغییر داده و اصلاح نماید. گاهی در اولین عمل بیمار، بافت برداشته شده، به اندازه کافی نبوده و بینی، بسیار پهن یا برجسته دیده می شود. جراحی ثانویه بینی می تواند عوارض جانبی خلق شده از روند اولیه، از قبیل بافت اسکار را نیز درمان نماید.

در مواردی که مقدار زیادی بافت، از بینی برداشته شده باشد، یک دکتر خوب عمل بینی ترمیمی در تهران ، استفاده از ایمپلنت یا تکنیک های گرافت را برای بازسازی ویژگی های آسیب دیده در بینی، انتخاب می کند. در بیمارانی که از مشکلات تنفسی رنج می برند، پزشک، درمان سپتوم را برگزیده و تکنیک های بازسازی را برای رفع دغدغه های آناتومیکی، مورد استفاده قرار می دهد.

مشکلات قابل درمان بوسیله جراحی بینی ترمیمی، شامل سوراخ های بینی پینچ دار، انسداد شدید مجاری بینی یا شکل گیری بافت اسکار در طول فرایند بهبود می باشد.

  • نوک بینی پیچ دار

یک نوک بینی پیچ دار، گلایه ای است که بیشتر بیماران رینوپلاستی را درگیر خود کرده است و در آن، بخش انتهایی بینی به شکل فشرده شده و غیر ایده آل بوده و تنفس را با مشکل روبرو می کند. این حالت به دلیل برداشته شدن بیش از حد غضروف از نوک بینی، اتفاق می افتد. با گذر زمان، نوک بینی، ساختار پشتیبان خود را از دست می دهد و در نتیجه شکل نوک بینی پینچ دار، بوجود آمده و شکل سوراخ های بینی، تخریب می شود. عمل بینی ترمیمی در چنین حالت های نتایج مطلوبی را به وجود می آورد.

  • بینی کوتاه

پس از رینوپلاستی، برخی بیماران، به دلیل برداشت بیش از حد غضروف، کوتاه شدن بینی را تجربه می کنند. این موقعیت اغلب طی جراحی بینی ترمیمی از طریق پیوند غضروف برای توسعه ساختار پشتیبان، یا با استفاده از گرافت های تخصصی برای بازیابی شکل طبیعی تر، درمان می شود.

  • بینی کج

بینی کج نیز اغلب در اثر وارد آمدن آسیب، اتفاق افتاده و می تواند گاهی اوقات حتی بعد روند رینوپلاستی اولیه نیز تداوم داشته باشد. عمل بینی ترمیمی، استخوان و غضروف را برای خلق ظاهری خوشایند از نظر زیبایی و تقارن، سازماندهی می کند. بهترین دکتر عمل بینی ترمیمی تهران تکنیک های یونیکی را برای اصلاح مشکلات بینی کج، مورد استفاده قرار می دهد.

 

 

روند جراحی بینی ترمیمی در تهران

عمل بینی ترمیمی مثل عمل اولیه بینی ، از طریق یکی از رویکردهای جراحی باز یا بسته، انجام می شود. در دستاورد بسته، حداقل جای زخم به دلیل ایجاد برش ها در داخل بینی، بر جای مانده و کل روند جراحی بینی ترمیمی، از طریق سوراخ های بینی انجام می شود.

گاهی برای اصلاح ایرادات بر جای مانده از رینوپلاستی اولیه، دستاورد باز مورد استفاده قرار می گیرد. در این رویکرد، برشی در ستونچه بین دو سوراخ بینی ایجاد می شود. یک دکتر عمل بینی ثانویه ماهر تلاش می کند تا این برش را به صورت استراتژیک ایجاد کند تا حداقل جای زخم از آن بر جای بماند. در دستاورد رینوپلاستی باز ، پزشک می تواند به دلیل وسعت میدان دید، تسلط و دسترسی بهتری بر روی ساختارهای داخلی داشته باشد.

ریکاوری عمل ترمیمی بینی

بیماران جراحی بینی ترمیمی گاهی دشواری در تنفس را در طول یک الی دو هفته ریکاوری بعد از عمل، تجربه می کنند. علت اصلی دشوار بودن تنفس، تا حد زیادی به دلیل تورم می باشد. التهاب و کبودی نیز معمولاً در اطراف چشم ها ایجاد می شود. داروهای مسکن برای کنترل درد در طول روند بهبود، تجویز می شود.

فعالیت نرمال در بیشتر بیماران در روز دهم بعد از عمل بینی ترمیمی ، از سر گرفته می شود. بلند کردن اجسام سنگین تا سه هفته ممنوع می باشد. ورزش های تماسی، که احتمال وارد آمدن ضربه به بینی در آنها بالاست، باید تا شش هفته یعنی تا زمان بهبود کامل استخوان مورد اجتناب واقع شود.

فیلم جراحی بینی ترمیمی در تهران توسط دکتر عطالله حیدری

 

بعد از عمل بینی ترمیمی در تهران چه انتظاری داشته باشیم؟

مرحله اول

استیج اول ، مهم ترین و چالش برانگیزترین مرحله از دوره ریکاوری جراحی بینی ترمیمی می باشد و در حدود یک هفته به طول می انجامد. در این زمان ، بیمار با مشکلات تنفسی رو به رو می شود ، زیرا داخل بینی اسپلینت و تامپون قرار دارد و اکثر افراد نیز به نفس کشیدن از طریق دهان عادت ندارند. تورم و کبودی در اطراف چشم ها و گونه ها عارضه هایی هستند که بیشتر از همه خود را نشان می دهند.

مرحله دوم

در هفته دوم بعد از جراحی بینی ترمیمی ، اسپلینت و گچ برداشته خواهد شد. با این کار ، نفس کشیدن از طریق بینی با سهولت بیشتری انجام می شود. تورم و کبودی نیز در حدود پنجاه درصد کاهش یافته است. اما باید توجه داشته باشید که نتیجه نهایی باز هم مشخص نیست. به توصیه بهترین جراح عمل بینی ترمیمی تهران ، متقاضیان باید از ورزش های سنگین ، بلند کردن اجسام سنگین و قرار گرفتن در برابر اشعه نور خورشید خودداری کنند.

مرحله سوم

این استیج بین سه هفته تا سه ماه به طول می انجامد. در این زمان ، باد بینی به تدریج شروع به از بین رفتن می کند ؛ با اینکه تغییر شکل بینی را می توان مشاهده کرد ، اما فرم بینی در این مرحله از عمل بینی ترمیمی تنها بخشی از تغییرات ایجاد شده را نشان می دهد. اندازه سوراخ های بینی و نوک آن به زمان بیشتری برای به ثبات رسیدن نیاز دارند. در این بازه زمانی بیماران می توانند فعالیت های متوسط را شروع کنند و از عینک آفتابی نیز بهره بگیرند.

مرحله چهارم

مرحله آخر از جراحی بینی ترمیمی ، بین سه تا دوازده ماه طول می کشد. در پایان این دوره ، درمان کامل شده است و تمام تورم نیز از بین رفته است. می توان اذعان داشت که فرم نهایی بینی در این استیج قابل مشاهده است.

فیلم عمل بینی ترمیمی در تهران

نتیجه فوق العاده عمل ترمیمی بینی در تهران توسط دکتر حیدری ، بهترین جراح بینی را مشاهده می کنید

 

جراحی بینی ترمیمی بعد از اولین بار

دکتر عطاالله حیدری ، بهترین جراح بینی ترمیمی تهران به بیمار توصیه می کنند قبل از قرار گرفتن تحت عمل ترمیمی بینی ، به مدت 12 تا 18 ماه دست نگه دارند. فرایند بهبود، بعد از روند رینوپلاستی اولیه، یک فرایند طولانی بوده و طول مدت آن در بیماران مختلف، متغیر است. بعلاوه، فروکش شدن کامل تورم نیز به چند ماه زمان نیاز دارد. به محض اینکه بینی روند بهبود اولیه خود را سپری نمود و نتیجه نهایی آشکار شده، رضایت بخش واقع نشد، می توان عمل بینی ترمیمی را انجام داد. اجرای روند جراحی ، زودتر از سپری شدن دوره کامل بهبود بینی، می تواند تاثیرات منفی را بر روی نتیجه جراحی ثانویه بینی بر جای بگذارد.

غضروف های مورد استفاده در جراحی بینی ترمیمی از چه ناحیه ای به دست می آیند؟

در جراحی ترمیمی بینی ، عموماً از غضروف بینی خود بیمار برای ترمیم و بازسازی استفاده می  ‌شود. غضروف بینی یک ساختار اسفنجی است که در قسمت مرکزی بینی قرار دارد و شکل و ساختار بینی را تعیین می ‌کند. اما در صورتی که پزشک به مقدار بیشتری غضروف نیاز داشته باشد یا برای شکل دهی به بینی نیاز به استفاده از غضروف های مستحکم تر داشته باشد باید غضروف مورد نیاز را از نواحی مختلف بدن از قبیل گوش ها و دنده ها تامین کند. هنگامی که جراح عمل بینی ترمیمی را انجام می ‌دهد ، از غضروف بینی بیمار برای ایجاد تغییرات در شکل بینی استفاده می ‌کند.

برای استفاده از غضروف های گوش نیاز است تا پزشک در حین انجام عمل جراحی برشی در ناحیه داخلی لاله گوش بیمار ایجاد کرده و غضروف مورد نیاز خود را از این ناحیه برداشت نمایید. لازم به ذکر است که برش های ایجاد شده برای برداشت غضروف از گوش ، سریعا بهبود پیدا خواهند کرد و جای بخیه آن ها نیز باقی نخواهد ماند.

در خصوص استفاده از غضروف های دنده نیز باید گویم در این روش باید برای برداشت غضروف برای جراحی بینی ترمیمی یک برش به ابعاد حدود 4 الی 5 سانتی متری بر روی قفسه سینه ایجاد شود. میزان غضروف قابل برداشت از دنده ها نیز بسیار کم و جزئی است و از همین رو هیچ گونه تاثیر سوئی بر روی قفسه سینه یا دنده های بیمار نخواهد داشت.

استفاده از غضروف بینی یا نواحی دیگر بدن ، طبیعتا به فرآیند جراحی و نظر جراح بینی وابسته است و پزشک شما بر اساس نیازها و شرایط شما تصمیم می ‌گیرد که کدام قسمت از تغییرات نیاز به استفاده از غضروف دارد.

آیا جراحی بینی ترمیمی دردناک است؟

یک دکتر خوب عمل ترمیمی بینی در تهران ، داروهای مسکن را بعنوان یکی از معیارهای اقدامات قبل از روند، تجویز می نماید. این داروها می تواند به بیمار در مدیریت کردن درد احتمالی تجربه شده، کمک کند. همچنین گرفتگی بینی یا فشار سینوسی نیز با مصرف داروهای غیر نارکوتیک، قابل کنترل می باشد.

عمل بینی ثانویه چقدر طول می کشد؟

یک روند کامل جراحی بینی ترمیمی اغلب به 2 الی 3 ساعت زمان، نیاز دارد. در موارد بسیار پیچیده، گاهی این زمان، طولانی تر می شود.

آیا عمل ترمیمی بینی سخت است؟

جراحی بینی ترمیمی برای بار دوم یا حتی بیشتر نیز قابل انجام است ، از همین رو انتخاب و مراجعه به بهترین جراح بینی برای جلوگیری از نیاز به جراحی ترمیم بینی از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است و تاثیر بسیاری در نتیجه نهایی جراحی دارد و بهتر است که توسط بهترین جراح بینی ترمیمی انجام دهید. خطرات عمل ثانویه بینی با انتخاب یک جراح حاذق و با ترجمه ، کم می شود.

لازم است به یاد داشته باشید که عمل ترمیم بینی به نسبت عمل اولیه سخت تر و پیچیدگی بیشتری دارد ولی اگر با بهترین جراح ترمیمی بینی عمل کنید نیاز به هیچ جای نگرانی ندارید. برای انجام عمل ثانویه حداقل یک سال باید از عمل اولیه شما گذشته باشد تا فرم دقیق بینی شما مشخص شود.

دلیل اصرار جراحان بر فاصله یکساله جراحی ترمیمی با عمل اول چیست ؟

لازم است بدانید عمده تغییراتی که بر روی بینی در حین رینوپلاستی اول انجام می شود بر روی بخش تشکیل شده از استخوان و غضروف می باشد. برای اینکه پروسه جراحی انجام شود نیاز است تا پوست روی بینی از روی استخوان برداشته شود تا بتوان به ساختار زیرین دسترسی پیدا کرد. پوست برای اتصال به استخوان بینی و همچنین بازیابی خود به مدت زمان طولانی که حداقل 1 سال است نیاز دارد تا به همان استحکام عادی و استاندارد خود برسد. به همین منظور اکثر جراحان ترمیمی بینی توصیه می کنند تا بعد از جراحی اول خود به مدت یک سال صبر کنید و سپس برای انجام جراحی بینی ترمیمی اقدام نمایید. در این مدت زمان فرصت کافی را برای بررسی پزشکان و یافتن پزشکی مجرب و ایده آل دارید. پس با دقت کافی پزشکی مجرب را انتخاب نمایید.

نوشته های تازه

  • مقالات

بهترین جراح سینه در تهران

در انتخاب جراح سینه ، کیفیت و تجربه از مهم‌ ترین عواملی هستند که باید…

6 روز قبل
  • مقالات

لیفت سینه

1 هفته قبل
  • مقالات

جراحی شکم

2 هفته قبل
  • مقالات

بهترین جراح بینی گوشتی تهران

بهترین جراح بینی گوشتی تهران توانایی اعمال تغییرات کوچک و بزرگ بر روی بینی های…

3 هفته قبل
  • مقالات

بهترین جراح ترمیم بینی در تهران کیست؟

بهترین جراح ترمیم بینی در تهران تخصص و تجربه و مهارت کافی در زمینه جراحی…

3 هفته قبل