جراحی زیبایی گوش به منظور رفع مشکلات ظاهری گوش صورت می گیرد، تا ظاهر زیبایی در گوش ایجاد شود. هر روزه بسیاری از افراد با استفاده از جراحی های مختلف زیبایی اعتماد به نفس بیشتری پیدا کرده و از زندگی خود لذت خواهند برد. در این مقاله دکتر حیدری ، بهترین فوق تخصص جراحی پلاستیک تهران به موضوع عمل زیبایی گوش یا اتوپلاستی پرداخته است.

 

جراحی زیبایی گوش در تهران - دکتر حیدری

 

اطلاعات مربوط به اصلاح مشکلات ظاهری لاله گوش بوسیله عمل جراحی پلاستیک که به آن اتوپلاستی گفته میشود فقط برای اینکه نسبت به این پروسه  آگاهی داشته باشید ارائه شده است. بدیهی است جزئیات بیشتر و میزان سودمندی جراحی زیبایی گوش‌ برای شما مواردی هستند که می توانید حضورا با بهترین دکتر عمل گوش تهران خود درمان بگذارید.

مزایای جراحی گوش

عمل زیبایی گوش مزایای بسیاری دارد با انجام این فرایند می توان بسیاری از نقص های گوش را برطرف کرد و ظاهر زیبایی را در گوش ایجاد نمود، عمل گوش یک پروسه  ایمن می باشد که خطری در این پروسه بیمار را تهدید نمی کند. برخی از افراد که خواستار اتوپلاستی هستند نگران جای برش های ایجاد شده می باشند، برش های ایجاد شده در جراحی زیبایی گوش خیلی عمیق نبوده و به وضوح دیده نمی شود، این برش ها در نواحی ایجاد می شود که زیاد قابل مشاهده نمی باشد پس نگرانی در این باره بی مورد می باشد.

فیلم جراحی زیبایی گوش در تهران

 

کاندیدای مناسب برای عمل جراحی زیبایی گوش

گوش ‌ها یکی از اعضای بدن هستند که افراد نمی‌توانند آن‌ها را از دیگران پنهان کنند. برخی از خانم ها و آقایان با داشتن موی بلند میتوانند ظاهر گوش خود را بپوشانند، اما این موضوع نیز یک مسئله موقتی است. اتوپلاستی یا عمل زیبایی گوش ، می‌تواند توسط بسیاری از این افراد برای برطرف کردن مشکلات گوش استفاده شود. بیمارانی که از ظاهر، اندازه  یا برآمدگی گوش ‌های خود ناراضی هستند، می‌توانند با استفاده از عمل زیبایی گوش ، ظاهر گوش خود را تغییر دهند و به ظاهری که خودشان میخواهند تبدیل کنند.

بچه هایی که به‌ طور مداوم توسط همکلاسی ‌های خود مورد تمسخر قرار میگیرند، بزرگسالانی که با مشکلات عدم اعتماد به ‌نفس به علت گوش ‌های خود مواجه هستند، یا کسانی که از آسیب‌های وارد شده به گوش‌ های خود رنج می‌برند، مثال‌هایی اندک از افرادی هستند که می‌توانند از جراحی زیبایی گوش برای رفع این مشکل استفاده کنند.

از سوی دیگر، برخی کودکان با نارسایی‌ های جدی در گوش خود به‌ صورت مادرزادی متولد می‌شوند و به همین علت می‌توانند مناسب‌ ترین افراد برای انجام عمل اتوپلاستی تجدید ساختار گوش باشند. اگر شما تصور می‌ کنید گزینه خوبی برای انجام جراحی زیبایی گوش هستید، اطلاعات زیر می‌توانند به شما برای اتخاذ تصمیم مناسب در این رابطه کمک کنند.

 

جراحی زیبایی گوش

 

اقدامات قبل از عمل زیبایی گوش‌

دکتر مورد نظر قبل از انجام جراحی گوش ، ابتدا همه ی راهنمایی‌ ها و دستورات مورد نیاز را به شما ارائه می‌کند، به هر پرسشی که احتمالاً در این رابطه دارید جواب می‌دهد، سوابق پزشکی شما را به‌ طور کامل بررسی می‌کند و یک معاینه کامل بر روی شما انجام خواهد داد تا صلاحیت شما برای جراحی زیبایی گوش مشخص شود. همچنین ممکن است از شما بخواهد که پیش از انجام عمل، آزمایش خاصی را انجام دهید که حتماً باید این آزمایش را در فاصله زمانی که پزشک تعیی کرده قبل از نزدیک شدن به زمان عمل انجام دهید.

قبل از انجام اتوپلاستی ، از شما خواسته می شود :

  • ترک سیگار از حداقل ۶ هفته قبل از جراحی زیبایی گوش
  • از مصرف قرص‌های آسپرین، داروهای ضدالتهاب و بعضی داروهای گیاهی که ممکن است موجب افزایش خونریزی در زمان عمل شود، دوری کنید
  • از پوست خود به‌خوبی مراقبت نمایید.

اقدامات جراح پلاستیک گوش قبل از درمان

  • ارزشیابی سلامت عمومی شما و هر گونه مشکل یا ریسک فاکتوری که از قبل وجود داشته است.
  • فتوگرافی پزشکی برای سابقه ی پزشکی شما
  • صحبت درباره ی گزینه های شما و پیشنهاد روش درمانی
  • صحبت درباره ی نتایج محتمل جراحی زیبایی گوش و هرگونه خطر یا پیچیدگی احتمالی
  • فهم تمام ابعاد عمل پلاستیک گوش بسیار حائز اهمیت است. نگرانی برای اتوپلاستی بسیار طبیعی است، این نگرانی ممکن است ناشی از هیجان برای ظاهر جدیدتان باشد یا ناشی از استرس  اتوپلاستی باشد. از در میان گذاشتن احساساتتان با یک جراح گوش خوب در تهران خجالت نکشید.

فیلم نتیجه جراحی زیبایی گوش در تهران با دکتر حیدری

 

خطرات جراحی زیبایی گوش چیست؟

تصمیم برای انجام عمل پلاستیک گوش به شدت شخصی است و شما باید مزایای آن را به نسبت خطرهای آن بسنجید. تنها خودتان هستید که می توانید این تصمیم را برای خودتان بگیرید. از شما خواسته می شود که برگه هایی را امضا کنید که نشان می دهد شما به طور کامل متوجه عملی که قرار است انجام دهید و خطرها و مشکلات احتمالی آن هستید. خطرهای احتمالی جراحی زیبایی گوش شامل موارد زیر هستند:

  • خونریزی
  • لخته شدن خون در محل درمان
  • عدم تقارن
  • ترمیم ضعیف رگ ها
  • تغییر در میزان حساسیت پوست
  • رنگ غیر طبیعی پوست
  • ورم پوست
  • خطرات بیهوشی
  • حساسیت به چسب، بخیه و محصولات خونی
  • درد، که ممکن است طولانی مدت باشد
  • امکان نیاز به عمل ثانویه اتوپلاستی

جراحی زیبایی گوش برجسته با دکتر حیدری

 

 

مراحل انجام جراحی زیبایی گوش

  • مرحله بیهوشی

عمل زیبایی گوش‌ با بی حسی موضعی و یا بیهوشی عمومی انجام می گیرد، قبل از انجام عمل در رابطه با بیهوشی با بیمار صحبت میشود.

  • مرحله برش های مورد نیاز

با توجه به کارهایی که قرار است روی گوش انجام شود برش های عمل ایجاد خواهد شد.روش کار کاملا به روش جراح بستگی دارد  زیرا پیش از انجام عمل تمامی فاکتور های عمل بررسی شده است. اما در جراحی زیبایی گوش‌ معمولا برش ها در ناحیه پشت گوش انجام می شود و یا اگر برش  در قسمت جلوی گوش نیاز باشد در چین های گوش به وجود آمده تا پس از این پروسه پنهان خواهد شد. پس از جدا شدن پوست از غضروف زیر، بهترین فوق تخصص جراحی پلاستیک به غضروف های گوش دسترسی پیدا خواهد کرد و می تواند اقدامات مورد نیاز روی گوش را انجام دهد.

حال اگر ناهنجاری های گوش در قسمتی در ضخامت غضروف ها باشد بهترین دکتر عمل زیبایی گوش تهران به اندازه مورد نیاز از آنها برداشته تا گوش به حالت طبیعی اصلاح خواهد شد و در صورتی که نیازی به برداشتن غضروف و یا پوست اضافی نیست پزشک با زدن بخیه هایی به صورت دائمی حالت غضروف را به حالت طبیعی تبدیل کرده وبرجستگی در نمای روبه رو را از بین خواهد برد.

  • بستن شکاف های جراحی زیبایی گوش‌

پس از اینکه بهترین دکتر عمل گوش تهران از متقارن بودن هر دو گوش مطمئن شد با بخیه های قابل جذب و یا غیر قابل جذب برش ها بسته شده و پانسمان به دور سر بسته خواهد شد.

 

جراحی زیبایی گوش

 

سوالات متداول عمل گوش و پاسخ دکتر حیدری به آنها

  • مدت زمان ماندگاری نتایج اتوپلاستی چقدر است؟

نتایج عمل جراحی زیبایی گوش‌ معمولاً تا پایان عمر ماندگار خواهد بود، مگر آنکه اتفاق خاصی برای آنها بیافتد که بر شکل یا وضعیت ظاهری گوش شما تأثیر بگذارد.

  • مدت زمان انجام عمل گوش چقدر است؟

عمل خواباندن لاله های گوش و عمل زیبایی گوش حدوداً دو ساعت زمان میبرد.

  • زیبایی گوش بدون عمل جراحی نیز امکان پذیر است؟ 

روش های مختلفی در راستای کوچک کردن گوش ها توصیه می شود اما هیچ یک از آن ها نتایج دائمی و ماندگاری ندارند و تنها انجام عمل جراحی زیبایی گوش باعث می شود شکل گوش های شما برای همیشه بهبود یابد و زیبایی چهره شما را افزایش دهد.

  • چه سنی مناسب عمل زیبایی گوش است ؟

بهترین سن برای انجام این جراحی کودکی می باشد ، اما در افراد بزرگسال این جراحی قابل انجام است.

 

جراحی زیبایی گوش

 

عمل جراحی پلاستیک گوش چه چیزهایی را می تواند درمان کند؟

  1. گوش های بیش از حد بزرگ، شرایطی که آن را “ماکروتیا” می نامند.
  2. گوش های برجسته در یک طرف یا در هر دو طرف با زوایای متفاوت.
  3. نارضایتی از عمل گوش پیشین.

توصیه ها و مراقبت های بعد از جراحی زیبایی گوش

بعد از عمل زیبایی گوش بیمار پس از چند ساعت مرخص می شود، پانسمان روی گوش به مدت چند روز بروی گوش باقی می ماند، مراقبت از این پانسمان دارای اهمیت بالایی می باشد. پس از انجام جراحی گوش‌ بهداشت محل زخم به منظور جلوگیری از بروز عفونت در اولویت می باشد.

شست و شوی مرتب زخم و استفاده از کرم های آنتی بیوتیک از اقدامات مهمی می باشد که باید بعد از جراحی زیبایی گوش‌ رعایت شود. استفاده از هدبند بعد از برداشتن پانسمان به مدت 2 هفته توصیه می شود. تورم و خونمردگی بعد از جراحی طبیعی است که پس از گذشت مدت کوتاهی برطرف می شود، در هنگام استراحت توصیه می شود به گونه ای سر را قرار دهید که فشاری بر گوش های وارد نشود.

عکس قبل و بعد از عمل گوش 

جراحی زیبایی گوش

 

نکاتی که بعد از جراحی زیبایی گوش باید رعایت کنیم

بعد از انجام عمل زیبایی گوش ، پانسمان و بانداژ برای تمیز نگه داشتن نقطه ی عمل شده و محافظت از آن و نگه داشتن آن در حالت جدید در دوره ی نقاهت و درمان انجام می شود. به شما دستورالعمل های مشخصی داده می شود که ممکن است شامل مراقبت از گوش بعد از جراحی زیبایی گوش ، داروهای خوراکی یا موضعی و وقت دیدار بعدیتان با پزشک شما باشد.

اگر بعد از عمل کردن گوش مشکلی پیش آمد، جراح گوش خود را در جریان بگذارید تا در صورت نیاز روشهای درمانی را به شما بگوید. دنبال کردن دستورالعمل های پزشکتان کلید موفقیت در جراحی است. بسیار مهم است که در دوران نقاهت منطقه ی جراحی شده در معرض فشار، نور خورشید یا نور زرد چراغ، خاراندن یا حرکت نباشد. دکتر جراحی زیبایی گوش شما به طور خاص دستورالعمل هایی را برای مراقبت از خودتان به شما خواهد داد. پیروی از دستورالعمل های بهترین جراح زیبایی گوش تهران و مراجعه به ایشان در زمانهای تعیین شده حائز اهمیت می باشد.