جراحی شکم چاق ، یکی از عمل های تهاجمی بوده که از طریق خارج کردن پوست و چربی مضاعف و همچنین سفت کردن عضلات جدار شکم به شکمی صاف دست یافته و موجب تناسب اندام می شود. برخی از افراد، دارای شکم بزرگ یا شکمی شل و افتاده می باشند که تناسب اندام آن ها را به هم ریخته و موجب، از دست رفتن اعتماد به نفس شان شده است؛ بدین ترتیب، آن ها به منظور رفع این ایراد به انجام جراحی شکم روی می آورند.

جراحی شکم چاق

این جراحی در افراد با توجه به سن، وزن، قد و مشکلات آن ها تحت روش های متفاوت انجام می شود؛ همچنین، شرایط جسمی و روحی افراد نیز در انتخاب نوع روش جراحی، تاثیر گذار خواهد بود. پزشک بعد از جلسه مشاوره، بهترین و موثرترین روش را با توجه به موارد ذکر شده به بیمار پیشنهاد می دهند. دست یابی به شکم صاف، تخت و زیبا پس از جراحی، رضایت بیماران را به همراه خواهد داشت.

عمل جراحی شکم چاق

همان گونه که می دانید ؛ لاغری و تناسب اندام از مواردی است که امروزه ، بیشتر افراد به دنبال آن هستند و در این راستا قبل از هر کاری ، روش های طبیعی را امتحان می کنند و در بیشتر مواقع به علت عدم دریافت نتایج مطلوب به جراحی شکم چاق ، روی می آورند.

تقریبا می توان گفت که داشتن اندام ایده آل و رهایی سریع از چربی های انباشته شده در شکم و پهلو ، برای افراد چاق یک رویا است؛ البته شایان ذکر است ، امروزه با پیشرفت تکنولوژی و با وجود روش های جدید عمل شکم ؛ از جمله پیکرتراشی و ابدومینوپلاستی دست یابی به اندام ایده آل و این رویا امکان پذیر خواهد بود.

جراحی شکم چاق و پهلو

شکم و پهلو ، از نقاطی هستند که چربی در آن ها نسبت به سایر نواحی بیشتر انباشته می شود؛ اغلب افراد تصور می کنند، اگر شکم و پهلویشان عاری از چربی باشد، به تناسب اندام خواهند رسید.

امروزه، روش های تهاجمی و کم تهاجمی بسیاری به منظور لاغری شکم و پهلو وجود دارد که رایج ترین آن ها عبارت اند از: لیپوماتیک ، ابدومینوپلاستی و غیره.

روش های جراحی شکم چاق

روش هایی ؛ مانند لیپوماتیک ، لیپولیز ، اولتراسونیک ، لیپوساکشن و غیره از روش هایی هستند که برای رفع چربی تمام بدن کاربرد فراوان دارند.

به عنوان مثال؛ ابدومینوپلاستی ، تنها برای افرادی مناسب است که حجم چربی بسیار زیادی در شکم و پهلو دارند یا دچار چربی موضعی در زیر شکم هستند.

بهتر است؛ شما برای انتخاب هر یک از روش های لاغری و پیکرتراشی و همچنین، گرفتن نتیجه بهتر به یک فوق تخصص جراحی پلاستیک و زیبایی مشورت کنید؛ زیرا در برخی از مواقع ، به منظور نتیجه گیری بهتر دو تا از روش ها انجام می شود. در نهایت، میزان چربی بدن مشخص می کند که کدام روش برای فرد مناسب است.

جراح پلاستیک و زیبایی، با معاینه شما در جلسه مشاوره ، با توجه به درصد چربی بدن تان و روش هایی که در فوق ذکر شد، بهترین روش را برای تخلیه چربی برای تان در نظر می گیرد.

آیا جراحی شکم چاق موثر است ؟

در مورد نتیجه جراحی شکم چاق ، باید گفت که بسیار موثر است و انجام جراحی، به شما کمک می کند تا وزن خود را کاهش دهید و همچنین، از بسیاری از بیماری ها بهبود می یابد و بدین ترتیب ، می توان گفت که در بسیاری از موارد، باعث بهبودی و از بین رفتن اکثر عوارض چاقی؛ نظیر دیابت شده و در نهایت، اعتماد به نفس افراد را بهبود می بخشد.

برای جراحی شکم چاقی به کجا باید مراجعه نمود ؟

به افراد متقاضی جراحی زیبایی ، توصیه می شود به منظور انجام عمل شکم به بهترین جراح پلاستیک مراجعه نمایند.

جراحی شکم چاق

تغذیه مناسب بعد از جراحی شکم چاق

تغذیه جراحی شکم چاق در افراد ، بر اساس نوع جراحی انجام شده ، متفاوت خواهد بود. اما اگر بخواهیم به طور کلی ذکر کنیم باید بگوییم که :

  • در دوران نقاهت عمل، باید مواد غذایی نرم و همچنین مایعات را در رژیم غذایی خود قرار دهید.
  • در هر وعده حجم کمی غذا مصرف کنید و در هنگام غذا خوردن آن را به خوبی بجوید.
  • هنگام غذا خوردن حتما بنشینید و در محیطی آرام غذای خود را صرف نمایید.
  • هرگز حین غذا خوردن ، آب ننوشید؛ ولی مابین وعده های غذای خود، حتما به میزان کافی از مایعات استفاده کنید.
  • به میزان کافی، پروتئین هایی ؛ مانند گوشت ، ماهی ، تخم مرغ و غیره مصرف کنید.
  • از مصرف شیرینی جات ، سس ، نوشیدنی های گازدار و غذاهای چرب خودداری کنید. در ابتدا ممکن است با این روش غذایی ، دچار محدودیت هایی شوید ؛ اما بعد از مدتی به آن عادت خواهید کرد.

و در آخر ، باید گفت همواره رژیم غذایی خود را بعد از جراحی حفظ کنید و در حد توان ، فعالیت بدنی داشته باشید ؛ بهتر است ، برخی از فعالیت های ورزشی را به طور مداوم انجام دهید.

جراحی شکم چاق چگونه انجام می شود و محل های برش کجا هستند ؟

نواحی ایجاد برش ها با توجه به نوع جراحی بیمار متفاوت است اما در حالت کلی یک برش عرضی در ناحیه فوقانی زیرین شکم ایجاد می شود و تا دو طرف استخوان لگن ادامه دارد ( اندازه برش ایجاد شده به اندازه شکم و میزان چربی آن بستگی دارد. ) ؛ در حین این عمل ، پزشک عضلات جدار شکم را به هم نزدیک می کند.

وضعیت اسکار جراحی شکم چاق چگونه خواهد بود ؟

در حال حاضر ، با استفاده از روش های نوین و همچنین ، دقت در انتخاب جراح پلاستیک امکان باقی ماندن جای اسکار ناشی از این جراحی وجود نخواهد داشت.

عوارض جراحی شکم چاق

  1. لخته شدن خون ، عوارض قلبی و ریوی و عفونت از عوارض خیلی نادر ولی جدی این جراحی هستند. البته لازم به ذکر است ، امکان درمان عفونت با انتی بیوتیک وجود دارد.
  2. بیش ترین عارضه ای که بیمار را نگران می کند ، باقی ماندن جای اسکار ناشی از جراحی می باشد که در صورت رعایت دستورات پزشک ، امکان باقی ماندن آن وجود نخواهد داشت.
  3. بی حسی.
  4. یکی از شایع ترین عوارض ، تورم است که مهم نبوده و بهبود می یابد.
  5. گاهی در زیر پوست مایع جمع می شود که اکثرا خود به خود بهبود می یابد ؛ در غیر این صورت ، نیاز است که با سرنگ تخلیه شود.

جراحی شکم چاق

دوره بهبودی جراحی شکم چاق چند وقت است ؟

جراحی ، اگر چه ممکن است عوارض های زیادی نداشته باشد ؛ اما به دلیل از دست رفتن و ضعیف شدن انرژی پوست ، ممکن است نیاز به مراقبت طولانی تری بعد از عمل داشته باشد.

دوره بهبودی با توجه به نوع جراحی انجام شده ممکن است متفاوت باشد اما در حالت کلی 1 الی 4 هفته به طول می انجامد و بیماران در این زمان باید از فعالیت های سنگین خودداری نمایند.